Monday, February 2, 2009

Terima Kasih Cinta

Tersadar di dalam sepiku
Setelah jauh melangkah
Cahaya kasihmu menuntunku
Kembali dalam dekap tanganmu

Terima kasih cinta untuk segalanya
Kau berikan lagi kesempatan itu
Tak akan terulang lagi
Semua kesalahanku yang pernah menyakitimu

Tanpamu tiada berarti
Tak mampu lagi berdiri
Cahaya kasihmu menuntunku
Kembali dalam dekap tanganmu

Berkali2 aku dengar nyanyian Afgan yang ada dalam HP aku tu..tak puas rasanya aku dengar. First aku dengar aku dah mula jatuh cinta..hati ini teragak2 nak ambil lagu tu ngan dayah..akhirnya dapat jugak jdkan ia sebagai ringtone. hehe..buat sekalian kali hati ini terusik lagi dengan kehadirannya dalam hidup aku. entah mengapa dan bagaimana aku nak cerita pun agak susah aku nak describekan disini..yang aku tahu aku bersyukur sangat dengan kehadirannya sekarang ini dalam hidup aku. Mungkin ini yang dinamakan hikmah dengan apa yang telah terjadi setahun yang lepas. Berkali2 hati ini meronta dan berkeras ngan kata2 hati yang 'aku bosan jatuh cinta' last2..ini yang aku dapat. Alhamdulillah..tak tahu macam mana aku nak kata apa. sesetengah orang sahaja yang tahu pasal ni.family aku hanya Kak Yana dan bibik kaklong ku sahaja yang tahu.Mak pun aku tak bitau lagi. Belum ada kesempatan lagi..insyaAllah aku harap semuanya berjalan dengan lancar. Kalau dia boleh terima kuseadanya aku macam ni..mengapa perlu aku buang jauh2 dirinya dalam hidup aku kan.. lagipun yang penting aku tahu family dia pun dah tahu pasal kami. Terima kasih Awak..tak terucap saya dengan kata2..
Entry kali ini bukanlah nak ceritakan pasal yang diatas tu..exceli aku tergerak hati dengan kata2 kawan aku sorang ni (Mie) dalam YM dia tadi...entah lah tak tahu apa yang menjadi ke'geram' man dia mlm ni.

Badai Purba : Aku suka kawan ngan ko dan aku bangga ader ko sebagai kawan aku
                     Tapi sesetengah orang tu tak jelas
                     Ko kawan aku
blablabal.....
Aku :           Kita memang kawan,apa masalah ko sebenarnya?
                   Kita bukan Kaple, kita kawan mie
                   Jatuh bangun ko, frust kecewa ko,macam mana ko sekali pun
                   Kita tetap kawan mie
                   Saper yang salah angap tu??
Itulah serba sikit coret2 sembang antara aku ngan mie. entah saper lah yang salah anggap tu. aku nak tegaskan disini aku dan mie tetap menjadi kawan kawan kawan kawan dan kawan baik sampai bila2.. aku senang adanya dia dalam hidup aku ni. sikit2 semanga dan kekuatan yang ada padanya menjadi sumber aku untuk berjaya. banyak yang aku 'pinjam' dan 'curi' dengan perangai dan sikapnya itu. hahaha..xdalah..  untuk korang2 yang dluar sane tu..mintak sangat2..tolong hormati hak2 personel seseorang..kadang2 ia terlalu mudah utk digoyahkan..tp orang lain pun ada perasaan dan hak2 utk dihormati. hormatilah orang lain spt mana korang pn nak orang lain hormat diri korang. tak kisahlah orang tu lebih muda atau tua daripada korang..manusia semua sama sahaja yang bezanya amalan dan tingkah laku..Tak kisahlah korang daripada orang yang berjaya, ternama mahupun sesiapa sahaja..but please lah..tolonglah hormat orang lain kalau anda nak orang lain hormat anda.

2 comments:

..PriNCEss DyaNa.. said...

waahhh..syahdunya kite dgr cite awk ni...hope kite pn akn ade peluang yg same tok merasai kehngat cinta ni..aminn..

ain aishah said...

hehe..xda apa sangat lah diana..alhamdulillah..sy doakan moga awk akan temui cinta yang awk idamkan tu..mgkin lbh dr sy, siapa tahu kan?