Tuesday, February 3, 2009

Pendrive Oh Pendrive

Dah beberapa hari aku tidak menulis, bukan aku tak nak menulis malah ia sudah sebati dalam dunia aku sekarang ni tapi pendrive aku buat hal lagi. aduuh..kali ini ia tak boleh 'baca' pulak. Bila bukak pendrive tu yang keluarnya 'cacing' jer yang banyak. Alamaknya aku terpaksalah karang balik apa yang dah aku buat dahulu. Nasib baik lah aku jadikan pengalaman yang terdahulu untuk hari-hari yang mendatang ni macam sekarang ni..simpan soft copy kat mana2 yang kurasa 'agak' selamat sedikit. hehehe..

Entry hari ni bukanlah berkenaan tentang pendrive yang rosak atau laptop yang dah lama aku tinggalkan dipejabat tempat aku keja ni malah bukan jugak tentang seseorang yang aku rasa terlalu membuatkan aku rasa bersalah tetapi entahlah..pagi-pagi lagi aku rasa 'letih' sangat dalam diri aku. bukan mengeluh mahupun meluahkan apa yang terbuku didalam hati ni cuma melepaskan sesuatu yang kurasa 'agak kuciwa' sikit dengan kejadian tengah hari tadi. Aku suruh kawan aku sorang ni pergi bayarkan bil fon aku memandangkan dia free ngan kejenya dan aku tak boleh keluar time kerja. Aku bagi lah duit RM2o pada dia...last2 dia balik, aku minta lah resit bayaran kemudian dia boleh cakap..'nanti dia akan masukkan..dia bagi mesej mana ada resit'. aku yang mendengar ni mula rasa bimbang kot2 dia salah masukkan no fon orang lain..last2 bila diselidiknya ..rupa2nya dia salah dengar..dia ingatkan aku nak topop fon ..!! adeshh..ketenangan jiwa yang dari tadi okey aje aku rasa kini mula menjengah kekemuncak 'panas'..sabar2 ecah!! dia salah jer..jgn mrh!!' tulah ayat aku dalam hati ni tadi dengan kejadian ni. aku tengok muka dia..rasa bersalah pulak rasanya...nak mintak dia bayar balik..rasanya tak tergamak. Sebab aku tahu gajinya taklah sebanyak aku ni..alahai kesian pulak dia. Hmm...last2 aku senyum je. malas nak fikir2 panjang..aku cakap 'xperlah ruben' ..' i tak marah..' tu lah kata2ku padanya yang sedari awal insiden tu terjadi asyik duk minta maaf je ngn aku. Aku okey je. mula2 dengar n tahu tu terasa jugak lah nak marah..rasa macam laptop ni kalo boleh nak buang je kat luar tu.( Dasat tol aku kalo marah) hehehe last2 bila aku amik tindakan utk mendiamkan diri bagi tenangkan sikit mood yang baru tercipta tu barulah aku okey dan fikir dalam hatiku..' dah bukan rezeki aku lah tu'
Lepas tu..si mamat tu pun pergi macam tu ajalah. Niat hati memang nak minta balik tapi fikir2 balik..kesian pulak!! salah aku jugak!! entah lah rasanya aku dah cakap terang2 dah tadi padanya siap bg note lagi padanya..ishhkk...hmm 'burn mcm tu je lah duit tu' kata dayah opismate aku dengan cerita aku tadi. dia pun terkejut jugak dengan cerita aku tadi..tapi nak wat mcm mana kan..hehehe redha ajalah ecah..

No comments: