Wednesday, February 4, 2009

Malam yang masih siang...


Agak kelakar aku membaca ayat2 dari seorang rakan bloggers aku ni. entah lah namanya apa agak terlupa aku untuk bertanya..tapi tak ngapalah salam ukhuwah!! malam yang siang..hihi bagi dirinya kot! aku? entah lah..sebenarnya aku nggak boleh tidur aja ni. saje bukak laptop mata ni pun masih segar melihat keindahan malam dalam rumah ni. Sesekali akak aku keluar dari biliknya melihat aku masih dengan laptop ni..mesti dia fikirkan ' xsakit mata ke duk ngadap benda alah ni?' itulah kata2nya yang selalu telinga ini mendengar. sakit hati pun ada jugak bila di sound macam tu bukannya aku duk ngadap 24jam ngan laptop ni. tapi tak apalah janji aku tak nyusahkan sape2 sudah! lagipun aku tahu dia sayangkan adiknya ni..hehe ye kot..entah lah. bila lah nak aman!! lepas ni aku stay ngan dia pulak kat rumah baru tu yang petang tadi aku ngan akak aku tu singgah sekejap kat rumah tu masa balik kerja..buat apa yang patut..pasang 'carpet koko' dalam rumah tu dan masa nak on the way balik rumah pun sempat lagi kami singgah kat kedai perabot tengok2 dan survey katil2 yang memuaskan hati manalah tahu ada yang memikat dihati.hehe (beli katil pn boleh terpikat) sampai2 rumah dalam pukul 9malam...penatnya!!

Penat memang penat..tapi lepas bersihkan badan dan mengadapNYA buat seketika..penat yang tertimbun seharian dari pagi hingga malam terlerai sudah..kuasaNYA..alhamdulillah. Mata ni memang mengantuk..dah berkali2 mulut ni menguap meberi isyarat untuk lelapkan mata sambil baring2 tapi puas aku cuba..kalih kanan tak boleh..kalih kiri pun tak boleh..last2 aku segarkan mata dengan wuduk dan meneguk nescafe panas separuh dan inilah hasilnya..entah mengarut apa malam2 ni..hehe..

Terdetik ketika ini dengan lirik2 lagu nyanyian Misha Omar 'Bunga-bunga Cinta' yang aku dengar melalui earphone HP aku ni. Sungguh aku akui..sejak mula hidup ini melangkah ke tahun baru..tahun 2009 ni..kenangan2 yang terdahulu aku dah buang jauh2..walaupun hati ni meronta tak ingin ia pergi..tapi aku kena terima semua ni dengan hati dan fikiran yang terbuka...mungkin ini yang dinamakan pengalaman dan pengalaman ini hanya akan dapat dirasai apabila kita dilandasannya dan kita tahu betapa sukarnya kita untuk ke tahap seperti hari ini. Tidak mungkin yang semalam tu kan tercipta lagi untuk diri ini menggapainya malah mustahil untuk aku mengulanginya lagi. Aku akui....ia mematangkan aku dengan usia yang saban tahun menjengah ke hari tua. Aku amat bersyukur dengan pemberianNYA padaku walaupun yang semalam tu...bukan untukku namun kutahu itu bukanlah pintanya tetapi adalah ketentuanNYA yang sudah azali tertulis tentang kehidupan hamba2NYA. Aku yakin yang dirinya bahagia dengan kehidupan dan keluarga barunya kini sebab itulah hatiku teguh dan nekad untuk membuang kenangan2 tu jauh2 dalam hati aku. Tidak ada apa yang hendak aku kesalkan malah tak ada apa yang hendak kutangiskan lagi..sesungguhnya hati ini sudah puas menangis kerananya dan tidak semudah itu hati ini digoyahkan lagi dengan kenangan yang menusuk kalbu itu. Thanks..pada semua yang terlibat.

No comments: