Sunday, March 21, 2010

Menggapai mimpi

Assalamualaikum..

Wah! sudah lama aku tak coret pape dalam blog nih.. winduuuu!! bukan tak nak coret tapi tiap kali nak coret tu tetibe jer idea hilang dibawa arus..hehe. Tapi hari ni terdetik nak kongsi ngan korang semua yang masih lagi sudi singgah di teratak usang saya ni. Terima kasih pd korang semua..

Entah lah,..mungkin jodohnya sudah sampai. tulah kata2ku yg terdetik dlm hati ni bila dia khabarkn hari bersejarahnya nanti. Aku pn xpasti..first time aku tahu..terasa juga aku tapi bukan cemburu tau..tapi yelaa..someone yang pernah dengan kita walaupun sekejap cuma tapi tetap yang pernah...tak mengapalah. mungkin ini jalan untuknya bahagia dengan orang yang benar2 menyayanginya. Tersentak juga lah aku bila dia tanye dah ada boyfren? selambe aje aku cakap belum dan sememangnya itulah ayat yang sebetul2nya. Dalam pemikiranku dia mungkin dah ada pengganti aku. Hehehe..Alhamdulillah, tekaanku betul dan perkhabaran yg dia akan berkahwin bulan 5 ni buatkan hatiku terhenti seketika. entahlah..tak tahu nak komen pape..tapi..sebagai sahabat awak..i know u can do it for ur life journey..

Aku tulis ni bukan utk sape2..sbb xtahu nak story kat sape..hehe tapi kalau aku fikirkan tahun 2010 ni ramai jugak ye nak melangsungkan perkahwinan? hhehe..alhamdulillah lah..tercapai juga hasrat korang,kan. Syukur. Pada dia..teruskan lah dengan kebahagiaan yang selama ini awak cari dari seseorang perempuan. jangan dikira sejauh mana perkenalan antara korang tapi kiralah sejauh mana kita mengenali hati pasangan kita.Hargailah dia seadanya dia dan belajarlah memahami dan menyayanginya. rendahkan lah sedikit ego yang kita ada utk kedamaian hati insan yg kita sayangi. Kita takkan rugi ape2..-

Kat sini jugak aku nak wish kat kawan baik aku Armin Jeffry pasal majlis pertunangannya minggu lepas. Akhirnya, ko jumpa jugak ngan buah hati chenta ko kan..hehhe aku tumpang gembira dengan majlis ko walaupun aku tak sempat balik kampung tapi doaku pada ko sentiasa dihati. moga2 ko bahagia. hehehe..aku dah kehilangan satu2nya kawan baik lelaki yang aku ade. Yang pernah dan sama2 mendaki jalan kehidupan di bumiNYA, yang pernah same2 menangis setiap kali kedukaan melanda diri walaupun sukar utk ko lahirkn tp aku tahu ko ttp sedih. Yang pernah ada utk aku luahkan rasa happy, sedih, kecewa,bahagia dan sakit aku...susah nak cari lelaki macam tu zaman sekarang. Untuk pertama kalinya, aku tak pernah tulis kat mane2..hehehe..aku bersyukur dengan anugerah sahabat sepertinya. Thanks mie..ko lah satu2nya kawan baik lelaki yang pernah aku ada. lepas ni aku kena mintak kebenaran dari bakal isteri ko lah kan..hehehehe. Terima kasih untuk segalanya. Thanks sudi jadi kawan baik,buruk aku selama ni..Moga2 dengan ikatan yang ko dan dia jalinkn nanti akan membawa satu transformasi yang berguna pd rumahtangga korang.

Hehe..inilah yang dinamakan kehidupan,kan?yang patah kan tumbuh..Yang hilang kan berganti..yang ada..hargailah seadanya. Alhamdulillah..Mudah2 han korang sentiasa di bawah keberkatanNya. sebagai kawan..aku hanya mampu melihat dan mendoakan dari jauh aje. Apa2 pun..Aku tetap yakin dengan kuasaNYa.

Sekian..


p/s : kebahagiaan tu ada dimana2..tak payah cari tapi ia perlu dipupuk.

No comments: