Friday, February 20, 2009

Setengah Jam






Meniti hari2 yang sunyi tanpa suara2 kecil dan riuh rendah daripada anak2 buahku membuatkan hati ini dibuai rasa rindu yang mencengkam jiwa. Panggilan Mak Teh terlalu bermakna bagi aku walaupun panggilan itu sering kali di tukar2 dan di repai2kan menjadi versi yang agak chomel bagi diriku. Masuk hari ini dah seminggu aku tak berjumpa dengan anak2 kecil itu. Aisye Tamziz dan Airil Tamziz nama seakan akan serupa namun yang bezanya mereka bukan kembar..Rindunya aku pada mereka tetapi rindu ku lebih lagi hangat kepada anak buah pertamaku Ahmad Haiqal......kalaulah dia tahu mak teh nya ini merinduinya mesti dia gembira, kan?..Sudah lama aku tak bermain2 dan dengar gelak tawa si kecil itu..Terasa hiba dan sayu bila mengenangkan semua yang berlaku. cepat benar masa berputar dan tak sangka masa begitu manghambatku untuk beredar mengisi ruang yang ada. Alangkah indah masa dahulu.....I miss all of everything about this...

4 comments:

~..PriNCEss DyaNa..~ said...

comelnya..anak buah awk..huhu..sy nk pggl awk mak teh jgk bole..hehe..=P
sb sy xde anak buah lg..

ain aishah said...

hehe..
comel2 mcm mak teh dia kan?
gurau2 je lah. awk pun nk pgl jugak ke?
hahaha..panggilah cik diana..
sy xkisah..hehe

editor said...

Anak sape ni macam mat saleh je....cmel-cmel macam mak sedara jee....bukan main lagi posing tuuu....

ainaishah said...

hahaha..anak2 warisan bangsa..
comel kan?