Tuesday, December 9, 2008

Percutian..

Alhamdulillah..seminggu sudah aku habiskan cuti aku di kampung. menghabiskan cuti2 malaysia ku dikampung. sesekali dayah opismate aku telefon dari fon pejabat. berbual dengannya watkan ingatanku terus ke ruang tingkat dua Naza Kia dan kerenah2 staf2 dan bos aku. kadang2 aku tension dengan keadaan begini..kadang2 aku rasa happy sangat2..entah lah..mugkin kalo aku bekerja di tempat lain ianya takkan sama dengan yang lama kan?. seseorng pernah bagitau aku kalo kita dah selesa dan ok ngan tempat kerja tu baik kita still kat situ..sebab susah untuk kita menyesuaikan diri pulak. tu kata seseorang yang ku panggil Bdk GMI..hehe


Hari ni hari pertama masuk kerja setelah seminggu aku bercuti..dah lah masuk lewat pagi tadi..pastu boleh pulak wat2 busy kan.hehe..Nasib baik bos tak tanya macam2..kalo tak jenuh aku nak menjawab. Tak ada keja sangat nak buat hari ni..terasa badan letih sangat2..mau aku tertido lepas balik dari opis tadi.penat r..
Cuti kali ni memang lama aku amik. Tak pernah lah aku cuti selama mcm tu.hehe..hari Jumaat Pagi aku jumpa ngan Kak mas dan suaminya tu:-abg Zamrie..ada bisnes sket ngan dia.hehu..lepas balik jumpa akak ..teringat pulak kat member baik aku si Mie (ZEn)..dah la Kak Mas tanya kenapa tak ajak dia sekali..fuh aku balik pun dia tak tahu..:-) dalam pukul 3ptg(lebih kuranglah) aku jumpa pulak ngan member baik aku tu..time tu aku kat CC kalo dulu CC tu namanya Greenet tapi skg CC tu dah jd nama Pesuruh Raya Sumpah..hehe ye ke nama tu? Entahlah btl lah kot..Kami singgah jap kat restaurant tempat biasa kami lepak..hehe entah kedai apa tah sebelah Parkway tu..borak2 ngan dia memang tak puas..rasa macam sekejap je masa berlalu..dah lah susah nak jumpa. namanya satu negeri..kalo balik mana ada jumpa..hehe dah 3tahun tak jumpa dengan lelaki itu..bukan tak nak jumpa tapi keadaan dan masa yag tak mengizinkan kami jumpa. Asal aku free dia yang ada keja, asal dia free aku dah balik KL.huhu macam mana nak jumpa?Plan tak pernah jadi. dah banyak perubahan aku tengok pada dirinya..Oklah tu Alhamdulillah..dah lebih tabah dari dulu..banyak yang kami borakkan dari hal kerja hingga lah ke topik yang kurasa malas nak bercerita..Dah lama aku tak bercerita tentang dirinya(exbf) ngan Zen, erm agak malas aku nak story sebab benda dah lepas dan dia pun dah jadi milik orang dah..so baik aku cari kebahagiaan aku sendiri..kan? Apa2 pun kepada kawan aku tu(mie or nama FS dia ZEn) ko jaga lah diri baik2..keja elok2..ingat kawin ajak aku..
Kali ni cuti aku banyak habiskan dengan anak buah kesayangan tu..kat umah tokma(my mum)..hanya aku dan kak yuni je yang boleh pujuk or dekat ngan dia..ngan ma aku pun dia tak nak..tapi best seakan rasa macam dah ada anak pulak.hehe..yelah hari2 dan tiap masa duk main ngan dia dan mandikan dia..kadang2 dodoikan dia ngan aku2 sekali terlena..hehe Anak buah(Airil Tamziz) umur baru 1 tahun lebih..dan pandai berdikari..baguslah..Dia taklah banyak songeh..mungkin rindu berjauhan dari mama dan papa nya kot jadikan dia mcm tu..banyak nangis dan mudah nangis..hmm biasalah budak2 kan..kita apatah lagi..
K lah ..aku nak off dulu ruangan ni..penat, ngantuk tak habis2 lagi..esok keja..banyak lagi hari2 yang perlu aku jalani dengan kudrat empat tulang ni..i need to sleep..ermm ok bebeh..utk seseorang yg kupanggil Mizi..banyak yang aku belajar dari dirinya..mungkin ketabahan tu terserlah disebalik sikapnya yang sebegitu.sekarang aku dah mulai sikit2 faham.hehe apa2 pun Thanks n Nite..

1 comment:

Shaharuddin Othman. said...

cuti lama-lama xpe janji kije sudah selesai.nati bos bising tp soal kije mana2 puin ada masalah.bosan n masalah staff jgn diambil hal sangat.ct kije macam biasa trus kan jan pedulikan hal lain k.
angggaplah kerje itu sbagai ibadah dan razeki yang halal.yang penting ct truskan hidup ini demi masa depan k.