Thursday, August 9, 2012

SAlam

Alhamdulillah hari ini genap 20 hari kita berpuasa bermakna dalam masa seminggu lagi kita umat islam seluruh dunia akan meraikan hari lebaran..Tak banyak yang boleh aku kongsikan tapi cukuplah untuk tatapan korang semua dan diri ini. hhahah.. Mungkin raya kali ini tidak seperti raya2 tahun lepas. kehilangan Arwah tokbah amat aku rasai hingga kini. cukup memberi kesan kepada keluarga dan diri aku sebenarnya. Semoga nenek terus tabah tanpa arwah tokbah disisi. kami tetap ada bersama nek. Alhamdulillah, sudah genap setahun juga aku bekerja di CTOS DATA SYSTEM .. banyak improvment aku pelajari. Alhamdulillah bos dan rakan2 sekerja pun tidak lokek untuk berkongsi ilmu yang mereka ada padaku meskipun aku baru disitu. thank ya.. InsyaAllah...akan aku berkhidmat dengan jayanya. tunjukkan lah aku apa yang aku tidak tahu..tegurilah aku jika aku bersalah. Mungkin pengalaman lalu mengajar aku erti sebuah kehidupan yang sukar untuk aku ungkaikan disini. Baik aku mahupun korang masing2 mesti ada sejarah dan pengalaman sendiri,kan? Tadi, aku menonton TV..sudah lupa pulak nama tajuk rancangan itu. Oh! ya ..baru kuteringat..7ramadhan!!...best,menarik dan menyentuh hati aku. paling aku terasa ada satu ayat tu... "Miskin bukan untuk diwarisi tapi sebenarnya mereka malas" Ya!!bukan semua orang miskin inginkan kehidupan merekajadi begitu. bukan malas yang jadi aturannya, tapi sikap sesetengah manusia menidakkan kredebiliti seseorang tanpa melihat dengan sebaik mungkin. Miskin memang bukan untuk di warisi..tapi miskin juga bukan untuk DIHINA!!! Lebih baik miskin harta daripada miskin adab dan budi bahasa!!!...apa yang ada dengan darjat dan harta?? insaflah... aku dengar sendiri pun rasa ..duhai..muka dah hensem tapi mak aihhhh..perangai....- nasib baik pelakon je..kalo x memang taklah .... tak rugi jadi orang miskin harta dan darjat dari lebih rugi jadi orang yang kaya tapi MISKIN adab dan budi bahasa... Sekian....

No comments: