Monday, February 16, 2009

entah

Sudah dua hari aku tinggal kat rumah baru tu..sewa lah bukan beli.hehe. Kali ini aku stay ngan akak aku yang nombor 2 tu kak Yuni..so far alhamdulillah lah. Sewanya pun bagi aku..boleh lah. Semalam balik dari kerja Akak aku tinggalkan aku sorang2 kebetulan dia nak balik subang nak jumpa anak dia. Terasa lapo je perut ni...teringat pulak kedai makcik depan blok aku ni. Aku turun ngan baju opis yang belum aku tukar memandangkan umah aku tu belum beli lagi Gas untuk memasak barang2 yang lain semua dah ada termasuklah Peti Ais, Mesin Basuh barang2 dapur kecuali Tv je belum lagi. Hehe..bajet lari....Niat hati memang nak beli Asam kat depan tu..ada pulak duit syiling kat tangan aku time teringat pulak kat Cheff Kahiry kesayangan aku tu..tengah wat apa lah dia time ni..detikku utk menelefonnya. Rindu Beb!!huhu..Bila naik atas, Pintu tombol rumah pulak tak boleh nak bukak. Berkali2 aku try tapi tak dapat jugak. Dalam fikiran aku..' Ke aku yang tak reti nak bukak?' ...hmm aku try lagi sekali..pun tak boleh jugak.
Aku ambik keputusan kol akak aku tu..nak bitau dia.last2 dia cakap dia lambat lagi tak tahu pukul bape nak balik. So..ngan penat berbaur lapor aku turun sekali lagi konon2 nak cari tempat boleh rehatkan diri dan otak ni. Tak ada!! Jam pun dah masuk 7.25 malam kebetulan azan magrib berbunyi...aku cari2 jugak lah surau kat situ tapi hampa. last2 aku tanya akak yang turun dari blok 7 kot2 dia tahu mana tempatnya dan dia tunjukkan aku dimana surau tersebut. Lepas setengah jam aku pun kembali ke blok aku yang terletak berhadapan dengan blok 12 kat bawah blok tu ada satu meja dan kerusi aku pun dduk lah kat situ. lepas tu datang lah makcik dan beberapa orang yang stay kat blok itu duduk borak2..sambil2 tu derang tanya aku dan kenapa aku ddk sini...tergelak derang dengar citer aku....Mujur jugak dapat borak2 ngn makcik2 dan pakcik kat situ..baru aku tahu kat blok tu ada ketua rupernya..hehe ..
Tidak lama kemudian..akak aku kol suruh aku naik atas..hehehe rupernya aku yang tak 'kuat' utk menentang anasir tombol tersebut. hehehe dalam pukul 9.malam jugak lah aku dapat masuk rumah di tingkat dua itu.hehe dalam pukul 10 malam jugak aku mandi dan bersihkan diri. Agak keterlaluan dan lalai aku ngan keadaan diri semalam...Apa2 pun lepas bersihkan diri dan mengadapNYA aku sempat lagi menulis mencari2 idea untuk menghabiskan sisa2 ceritaku itu. last2 aku teridur...

No comments: